Zasiłek dla osób bezrobotnych

Roboty publiczne

Co to są roboty publiczne i jaki jest ich główny cel?

Roboty publiczne oznaczają zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac finansowanych lub dofinansowanych ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Kto może zostać skierowany do wykonywania robót publicznych?

Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy to możesz zostać skierowany do podjęcia zatrudnienia w ramach robót publicznych. Przyznanie wsparcia jest uzależnione od indywidualnego planu działania ustalonego z Twoim doradcą klienta w urzędzie.

Jednocześnie, jeżeli jesteś dłużnikiem alimentacyjnym, to masz  pierwszeństwo w zatrudnieniu w ramach robót publicznych.

Jak długo mogą trwać roboty publiczne?

Okres Twojego zatrudnienia w ramach robót publicznych może wynosić do 6 lub do 12 miesięcy.

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Roboty publiczne. Dodatkowe informacje GUP

Organizatorem robót publicznych może być gmina, organizacja pozarządowa zajmująca się problematyką w zakresie ochrony środowiska, kultury etc.
 
Wnioski przyjmowane będą w naborze ciągłym do wyczerpania limitu środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
 W ramach robót publicznych planuje się skierowanie około 40 osób bezrobotnych.
Udzielana pomoc dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą będzie przyznawana na zasadach pomocy de minimis.

 W 2024 roku w ramach organizacji robót publicznych nie będą kierowane osoby bezrobotne, które w ciągu 24 miesięcy od dnia złożenia wniosku o organizowanie robót publicznych były zatrudnione u tego samego Pracodawcy.

Zgodnie z art. 56a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w pierwszej kolejności do robót publicznych będą kierowani dłużnicy alimentacyjni.

Przy organizowaniu robót publicznych GUP kieruje się zasadą racjonalności wydatkowania środków publicznych, w pierwszej kolejności będą kierowani bezrobotni, którzy bez pomocy środków publicznych nie są w stanie uzyskać pracy lub jest to bardzo utrudnione m.in. z uwagi na długotrwałe bezrobocie czy niskie kwalifikacje zawodowe.
 
W 2024 r. wnioski o organizację robót publicznych będą przyjmowane wyłącznie w formie elektronicznej poprzez portal praca.gov.pl (PSZ-PU), ePUAP oraz EZD.

znacznikW przypadku pytań prosimy o kontakt

Imię i nazwisko Stanowisko Numer telefonu Adres e-mail
Aleksandra Kitowska Doradca klienta /58/ 743-13-37 aleksandra.kitowska@gup.gdansk.pl
Wioleta Pryciak Doradca klienta /58/ 743-13-28 wioleta.pryciak@gup.gdansk.pl

Załączniki

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.xlsx 57 KB
Wniosek o organizowanie robót publicznych
Wniosek o organizowanie robót publicznych.doc 211 KB

Menu nawigacji