W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Opublikowane 24.03.20 - Zmodyfikowany 4 Lata temu.
Profil Zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują osobę w usługach elektronicznych udostępnianych przez urzędy. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. Profil Zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt – poza jego właścicielem – nie mógł go użyć.
Za pomocą Profilu Zaufanego można skutecznie potwierdzić swoją tożsamość w systemach teleinformatycznych administracji publicznej. Oprócz tego podpisem potwierdzonym Profilem Zaufanym można opatrzyć wnioski wraz z załącznikami wnoszone w postaci elektronicznej np. poprzez Praca.gov.pl do urzędów pracy oraz urzędów wojewódzkich.
Profil Zaufany zakładany jest nieodpłatnie.
Profil Zaufany jest ważny przez 3 lata. Przed upływem jego terminu ważności można samodzielnie przedłużyć jego ważność na kolejne 3 lata.
Profil Zaufany możemy założyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, za pomocą np. internetowego konta bankowego, konta w systemie Envelo Poczty Polskiej, dowodu osobistego z warstwą elektroniczną lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Profil Zaufany możemy również założyć przez Internet i potwierdzić go w trakcie wizyty w Punkcie Potwierdzającym, których wykaz znajduje się na stronie https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList.
Aby samodzielnie założyć Profil Zaufany za pomocą internetowego konta bankowego wchodzimy na stronę https://pz.gov.pl/pz/ i wybieramy funkcję Zarejestruj się.
Wybieramy sposób uzyskania Profilu Zaufanego - Banki i inni dostawcy.
Wskazujemy swojego dostawcę tożsamości np. bank, w którym posiadamy konto internetowe.
Dalsze kroki uzależnione są od funkcjonalności danego internetowego konta bankowego. Przykładowo wybierając mBANK, po prawnym logowaniu, należy: przejść do zakładki E-urząd, wybrać Zarejestruj Profil Zaufany, sprawdzić poprawność danych, zanotować identyfikator Profilu Zaufanego, zaakceptować i zatwierdzić rejestrację.
Poprawność rejestracji Profilu Zaufanego sprawdzamy wchodząc ponownie na stronę https://pz.gov.pl/pz/ i wybierając Zaloguj się.
Opublikowane 22.07.20 - Zmodyfikowany 4 Miesiące temu.
Czym jest Profil Zaufany?
Profil zaufany jest to bezpłatna forma potwierdzania tożsamości klienta w kontaktach drogą elektroniczną z administracją publiczną – jest to odpowiednik twojego bezpłatnego podpisu elektronicznego.
Dlaczego warto założyć Profil Zaufany
Posiadając profil zaufany możesz bezpiecznie komunikować się z urzędem przez Internet.
Zaoszczędzisz czas.
Usługi elektroniczne są dostępne:
7 dni w tygodniu,
o każdej porze dnia i nocy,
z dowolnego miejsca.
Jakie sprawy można załatwić przez Internet w urzędzie pracy posiadając Profil Zaufany?
Jako osoba bezrobotna możesz złożyć wniosek m.in. o:
rejestrację jako bezrobotny lub poszukujący pracy,
zgłoszenie podjęcia pracy
zgłoszenie rozpoczęcia działalności gospodarczej
zmianę danych osobowych lub adresowych,
skierowanie na szkolenie,
wydanie zaświadczenia,
przelew na konto,
rezygnację z usług,
refundację kosztów przejazdu.
Gdzie załatwić formalności związane z profilem zaufanym?
W celu:
potwierdzenia,
przedłużenia lub
unieważnienia profilu zaufanego ePUAP
Punkt potwierdzania profili znajduje się w Dziale Rejestracji, Świadczeń i Archiwizacji, parter, pok. 22.
Obsługa klientów:
od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-14:00, po uprzednim pobraniu numeru kolejkowego.