Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

Print Drukuj

W przypadku, gdy jesteś zainteresowany posiadaniem statusu osoby poszukującej pracy, to możesz:

  1. zgłosić się do wybranego powiatowego urzędu pracy.

albo

  1. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. 

Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.

UWAGA: Jeżeli jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna, to w okresie posiadania statusu bezrobotnego, nie będziesz mógł zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy w tym samym urzędzie pracy. Ponadto rejestracja  jako poszukujący pracy w wybranym urzędzie pracy wyłącza możliwość rejestracji jako poszukujący pracy w innym urzędzie pracy.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:

  • czym jest profil zaufany,
  • kto i jak może go założyć

znajdziesz tutaj 

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Umów wizytę w celu rejestracji

Print Drukuj

baner informujący o usłudze umów wizytę w celu rejestracji

Informacje o publikacji dokumentu


Jak się zarejestrować w urzędzie pracy. Dodatkowe informacje GUP

Print Drukuj

Rejestracja osobista osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu wizyty w kalendarzu na stronie Urzędu. Planując rejestrację osobistą należy wejść  w zakładkę „umów wizytę w celu rejestracji" i wybrać dogodny termin wizyty z dostępnych w zamieszczonym na stronie kalendarzu, następnie należy zgłosić się do Urzędu w wybranym terminie z kompletem dokumentów wymaganych do rejestracji.

Osoby, które nie mają dostępu do Internetu mogą dokonać rejestracji osobiście, bez wcześniejszego umówienia wizyty. Rejestracji osobistej bez wcześniejszego umówienia wizyty można dokonać wyłącznie po pobraniu odpowiedniego numerku kolejkowego z maszyny. Wydawanych jest codziennie od godz. 07:45 tylko 10 numerów kolejkowych bez umówionej wcześniej wizyty do rejestracji.
 

Teren działania Gdańskiego Urzędu Pracy obejmuje: Miasto Gdańsk oraz gminy: Pruszcz Gdański, Cedry Wielkie, Kolbudy, Przywidz, Pszczółki, Suchy Dąb, Trąbki Wielkie.
 

 

Rejestracja bezrobotnych w GUP

Rejestracja przez Internet w GUP

Umów wizytę w celu rejestracji

Rejestracja osobista w GUP

 

Imię i nazwisko Stanowisko Numer telefonu
Karolina Niedzielska Rejestrator /58/ 743-14-39
Aleksandra Zulczyk Rejestrator /58/ 743-14-07
Iwona Pluta Rejestrator /58/ 743-14-01
Paulina Fornalczyk Rejestrator /58/ 743-13-88
Informacje o publikacji dokumentu