Dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy sformułował cel nadrzędny, Misję Urzędu i zadeklarował swoje zaangażowanie w jej realizację oraz określił formy nadzoru i koordynacji całego systemu.
„Pomagamy zatrudnić pracowników."
Realizacja Misji, zgodnie z przyjętym system zarządzania, odbywa się poprzez:
- umacnianie wizerunku Urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną, przyjaznej Klientowi,
- załatwianie spraw w terminach i trybach określonych przepisami prawa i obowiązującymi procedurami,
- doskonalenie warunków organizacyjnych i technicznych obsługi Klienta,
- zapewnianie sprawnego przepływu informacji wewnątrz organizacji,
- ulepszanie standardów obsługi w celu uzyskania maksymalnego zadowolenia Klientów i pracowników,
- doskonalenie kwalifikacji oraz umiejętności pracowników,
- utrzymanie i doskonalenie zintegrowanego systemu zarządzania poprzez prowadzenie bieżącego monitoringu i doskonalenie procesów.
Integralną częścią przyjętej misji jest polityka jakości.
GUP wykonując zadania samorządu powiatu, kieruje się przede wszystkim służebną rolą Urzędu. Zasada służebności i pomocniczości jest realizowana zarówno wobec osób bezrobotnych i poszukujących pracy jak również pracodawców i innych partnerów rynku pracy.