Osoby bezrobotne, zarejestrowane w GUP i zainteresowane uzyskaniem wsparcia w postaci jednorazowych środków na uruchomienie własnej działalności gospodarczej prosimy o składanie wypełnionych dokumentów (wniosek wraz z formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis) w terminie od 06 do 10 września 2021 r.
Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z regulaminem przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej, a także przypominamy, że dokumenty należy składać po wcześniejszej wizycie u doradcy klienta w Dziale Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego.
Spotkanie w tym celu można umówić mailowo najpóźniej do 03 września 2021, wysyłając wiadomość na adres:
- sylwia.lopacinska@gup.gdansk.pl lub dzwoniąc pod numerem telefonu 58 743 14 40 (dla nazwiska zaczynających się na literę od A do Ł)
- beata.markowska@gup.gdansk.pl lub dzwoniąc pod numerem telefonu 58 743 14 50 (dla nazwiska zaczynających się na literę od M do Z).
Dotacją w wysokości do 30 000 zł objętych zostanie 80 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Gdańskim Urzędzie Pracy.
Dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania (regulamin i wniosek z formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis) znajdują się na samym dole strony.
Procedura ubiegania się o dotację
- Rejestracja jako osoba bezrobotna
- Zapoznanie się z Regulaminem przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej
- Pobranie ze strony internetowej www.gdansk.praca.gov.pl formularza wniosku o przyznanie bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (dokumenty również do pobrania w siedzibie GUP)
- Spotkanie z doradcą klienta z wypełnionym wnioskiem – rozmowa z doradcą na te-mat planowanej działalności gospodarczej, wstępne omówienie koncepcji biznesowej – uzyskanie pisemnej akceptacji doradcy na pierwszej stronie formularza wniosku
- Złożenie zatwierdzonych dokumentów w kancelarii GUP w terminie określonym przez urząd
- Weryfikacja wniosku przez komisję ds. rozpatrywania wniosków zgodnie z kryteriami i punktacją zawartymi w regulaminie – zakwalifikowanie do dofinansowania pod warunkiem osiągnięcia progu punktowego wyznaczonego dla konkretnego naboru
- Oczekiwanie na pisemną odpowiedź GUP w sprawie rozpatrzenia wniosku – do 30 dni od daty złożenia dokumentów w kancelarii:
- I wariant: negatywne rozpatrzenie wniosku – otrzymanie pisma z informacją o przyczynie negatywnej oceny koncepcji biznesowej (niewystarczająca liczba punktów lub niezgodność z regulaminem obowiązującym w GUP)
II wariant: pozytywne rozpatrzenie wniosku - otrzymanie pisma informującego o wysokości przyznanego dofinansowania i opisujące dalsze etapy procedury:
- formę i termin zabezpieczenia zwrotu dotacji – poręczenie według prawa cywilne-go lub blokada rachunku bankowego na 120% przyznanej kwoty dofinansowania;
- informację o konieczności odbycia szkolenia w zakresie przedsiębiorczości - Zawarcie umowy z osobą bezrobotną po dopełnieniu niezbędnych formalności (zabezpieczenie dotacji oraz ukończenie obowiązkowego szkolenia).
- Rozpoczęcie działalności gospodarczej i udokumentowanie w GUP w ciągu miesiąca od daty zawarcia umowy, jednak najwcześniej dzień po otrzymaniu przelewem środków na konto.
- Rozliczenie dotacji zgodnie ze specyfikacją wydatków zawartą w biznesplanie w ciągu dwóch miesięcy liczonych od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej na podstawie faktur i rachunków (możliwe wprowadzanie zmian po akceptacji GUP także po zawarciu umowy)
- Potwierdzanie prowadzenia działalności gospodarczej zaświadczeniami z ZUS-u i Urzędu Skarbowego po połowie roku i pełnym roku prowadzenia działalności gospodarczej