Gdański Urząd Pracy wznawia udzielanie dotacji na własny biznes

Print Drukuj
Osoby bezrobotne, zarejestrowane w GUP i zainteresowane uzyskaniem wsparcia w postaci jednorazowych środków na uruchomienie własnej działalności gospodarczej prosimy o składanie wypełnionych dokumentów (wniosek wraz z formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis) w terminie od 06 do 10 września 2021 r.
 
Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z regulaminem przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej, a także przypominamy, że dokumenty należy składać po wcześniejszej wizycie u doradcy klienta w Dziale Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego. 

Spotkanie w tym celu można umówić mailowo najpóźniej do 03 września 2021, wysyłając wiadomość na adres: 
Dotacją w wysokości do 30 000 zł objętych zostanie 80 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Gdańskim Urzędzie Pracy.

znacznik

Dokumenty do pobrania

Dokumenty do pobrania (regulamin i wniosek z formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis) znajdują się na samym dole strony.

znacznik

Procedura ubiegania się o dotację

  1. Rejestracja jako osoba bezrobotna
  2. Zapoznanie się z Regulaminem przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej 
  3. Pobranie ze strony internetowej www.gdansk.praca.gov.pl formularza wniosku o przyznanie bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (dokumenty również do pobrania w siedzibie GUP)
  4. Spotkanie z doradcą klienta z wypełnionym wnioskiem – rozmowa z doradcą na te-mat planowanej działalności gospodarczej, wstępne omówienie koncepcji biznesowej – uzyskanie pisemnej akceptacji doradcy na pierwszej stronie formularza wniosku
  5. Złożenie zatwierdzonych dokumentów w kancelarii GUP w terminie określonym przez urząd
  6. Weryfikacja wniosku przez komisję ds. rozpatrywania wniosków zgodnie z kryteriami i punktacją zawartymi w regulaminie – zakwalifikowanie do dofinansowania pod warunkiem osiągnięcia progu punktowego wyznaczonego dla konkretnego naboru
  7. Oczekiwanie na pisemną odpowiedź GUP w sprawie rozpatrzenia wniosku – do 30 dni od daty złożenia dokumentów w kancelarii:
  8. I wariant: negatywne rozpatrzenie wniosku – otrzymanie pisma z informacją o przyczynie negatywnej oceny koncepcji biznesowej (niewystarczająca liczba punktów lub niezgodność z regulaminem obowiązującym w GUP)
    II wariant: pozytywne rozpatrzenie wniosku - otrzymanie pisma informującego o wysokości przyznanego dofinansowania i opisujące dalsze etapy procedury:
    - formę i termin zabezpieczenia zwrotu dotacji – poręczenie według prawa cywilne-go lub blokada rachunku bankowego na 120% przyznanej kwoty dofinansowania;
    - informację o konieczności odbycia szkolenia w zakresie przedsiębiorczości 
  9. Zawarcie umowy z osobą bezrobotną po dopełnieniu niezbędnych formalności (zabezpieczenie dotacji oraz ukończenie obowiązkowego szkolenia).
  10. Rozpoczęcie działalności gospodarczej i udokumentowanie w GUP w ciągu miesiąca od daty zawarcia umowy, jednak najwcześniej dzień po otrzymaniu przelewem środków na konto.
  11. Rozliczenie dotacji zgodnie ze specyfikacją wydatków zawartą w biznesplanie w ciągu dwóch miesięcy liczonych od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej na podstawie faktur i rachunków (możliwe wprowadzanie zmian po akceptacji GUP także po zawarciu umowy)
  12. Potwierdzanie prowadzenia działalności gospodarczej zaświadczeniami z ZUS-u i Urzędu Skarbowego po połowie roku i pełnym roku prowadzenia działalności gospodarczej
Informacje o publikacji dokumentu