Centrum Rozwoju Talentów wraca do pracy i wybiera swoich ambasadorów

Print Drukuj
Po blisko półrocznej przerwie spowodowanej trwającą epidemią COVID-19, Centrum Rozwoju Talentów Gdańskiego Urzędu Pracy wznawia swoją działalność i efektownie rozpoczyna nowy rok szkolny. Wraz z początkiem września ruszają tam bowiem nie tylko dobrze już znane spotkania z doświadczonymi ekspertami rynku pracy, ale i nowy program - Ambasador Talentów. Jest on kierowany do szkolnych doradców zawodowych oraz uczniów gdańskich szkół, którzy w sposób świadomy chcą dokonywać przyszłych wyborów edukacyjno-zawodowych.

Centrum Rozwoju Talentów Gdańskiego Urzędu Pracy, podobnie jak wiele innych instytucji, urzędów i firm musiało w marcu br. czasowo zawiesić swoją działalność w związku z trwającą sytuacją epidemiologiczną. Po kilkumiesięcznej przerwie, związanej z koniecznością udzielenia pomocy pracownikom GUP w sprawnej realizacji wsparcia przewidzianego w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej, nowoczesny ośrodek diagnostyki talentów i jednocześnie popularne miejsce spotkań gdańskiej młodzieży z doświadczonymi doradcami zawodowymi, od 9 września stopniowo powraca do swojej dotychczasowej aktywności. Wraz z ponownym otwarciem Centrum, wznowiono indywidualne poradnictwo zawodowe, organizację zajęć warsztatowych (w tym dla osób tracących zatrudnienie wskutek COVID-19), a także zainaugurowano nowy program – Ambasador Talentów. 

Na zdjęciu Kariona Chamier Ciemińska, kierownik Centrum Rozwoju Talentów w trakcie prelekcji dla uczestników spotkania
Założenia nowego programu ambasadorskiego przedstawiła Kariona Chamier-Ciemińska, kierownik CRT
 
- Jego celem jest budowanie silnej pozycji doradztwa zawodowego poprzez integrację działań instytucji oświaty i rynku pracy - wyjaśnia Kariona Chamier-Ciemińska, kierownik CRT. - Zależy nam na budowaniu, wspólnie ze szkolnymi doradcami zawodowymi, pozytywnego wizerunku doradztwa zawodowego jako nowoczesnej, potrzebnej i użytecznej usługi. Do programu zapraszamy szkolnych doradców zawodowych, a za ich pośrednictwem uczniów i rodziców, którzy chcą świadomie wpływać na swoje wybory edukacyjno-zawodowe - dodaje.

znacznik nagłówka

Co oferuje projekt i kto może zostać ambasadorem

W ramach programu Centrum oferuje swoim ambasadorom m.in. wsparcie i doradztwo w realizacji ich konkretnych pomysłów o charakterze edukacyjno-zawodowym, możliwość udziału uczniów w specjalistycznych warsztatach organizowanych w CRT i określenie ich predyspozycji zawodowych, dostęp do dedykowanego mentora programu oraz udział ekspertów rynku pracy w zajęciach organizowanych na terenie szkoły. Ważną korzyścią z realizacji programu ambasadorskiego będzie również udostępnienie szkolnym doradcom zawodowym eksperckiej wiedzy, w tym szczegółowych analiz na temat lokalnego rynku, a także informacji o pojawiających się trendach rekrutacyjnych czy nowościach z szeroko rozumianego obszaru HR.

Ambasadorem Talentów może zostać każdy szkolny doradcy zawodowi, który chce razem ze specjalistami Centrum Rozwoju Talentów organizować dla swoich uczniów inspirujące działania rozwijające ich naturalne zdolności i predyspozycje przy jednoczesnym uwzględnieniu potrzeb i specyfiki rynku pracy.
   
- Jestem przekonany, że zainaugurowany dziś projekt jest potrzebny bardzo wielu osobom - uczniom, rodzicom, szkole, ale i pracodawcom - zapewnia Roland Budnik, dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy. - Z ubiegłorocznego raportu opracowanego na potrzeby koncernu Coca-Cola „Młodzi przy głosie" wynika bowiem, że bardzo wiele osób młodych dokonuje błędnych, nieuzasadnionych wyborów edukacyjnych i zawodowych. Szkoła niestety wciąż zbyt słabo przygotowuje uczniów do wejścia na rynek pracy po ukończeniu edukacji, a skutki złych decyzji są niestety bardzo szybko odczuwalne. Nasz najnowszy projekt ambasadorski ma ambicje, aby to zmienić - dodaje.

dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy oraz dyrektor jednej z gdańskich szkół podpisują umowę ambasadorską
dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy oraz dyrektor jednej z gdańskich szkół podpisują umowę ambasadorską

Na skuteczność nowego projektu liczą również władze Gdańska.

- Inicjowany dziś program jest w sposób szczególny potrzebny w szkołach, bo to właśnie nauczyciele i szkolni doradcy zawodowi mają często największy wpływ na dalsze decyzje edukacyjno-zawodowych swoich uczniów. Dlatego warto, aby właśnie w szkole zaczęło się promowanie działań, które najmłodszym gdańszczanom mają pomóc w wyborze najlepszej dla nich drogi zawodowej. – podkreślił Piotr Borawski, zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. Przedsiebiorcozści i Ochrony Klimatu.

Piotr Kowalczuk, zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. Edukacji zwrócił natomiast uwagę na konieczność dalszego rozwijania działań ambasadorskich i ich spodziewany, pozytywny wpływ przede wszystkim na uczniów, którzy już teraz nie radzą sobie ze stawianymi przed nimi wyzwaniami.
   
Pozytywne opinie o programie wyrażali również przedstawiciele Województwa Pomorskiego.

- Bardzo się cieszę, że tego typu projekt realizowany jest właśnie przez Centrum Rozwoju Talentów, który uchodzi za modelowy ośrodek w zakresie rozwiązań z obszaru doradztwa zawodowego – tłumaczy Adam Krawiec Dyrektor Departamentu Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Ze swojej strony postaram się natomiast sprawić, aby tego typu inicjatywy jak program ambasadorski realizowane były nie tylko w gdańskich szkołach ale i w placówkach na terenie całego województwa – dodaje.

Ambasadorów talentów obecnie posiada sześć gdańskich szkół, projekt ma jednak charakter otwarty i każda szkoła może przesłać swoje zgłoszenie za pośrednictwem formularza. Do końca roku planujemy przyjąć do programu dwudziestu doradców zawodowych, którzy dotychczas najaktywniej z nami współpracowali
   
/ŁI/
&imagePreview=1

dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy oraz dyrektor jednej z gdańskich szkół podpisują umowę ambasadorską

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu