W trosce o zdrowie i życie klientów, a także swoich pracowników, Gdański Urząd Pracy 16 marca 2020 r. musiał zawiesić bezpośrednią obsługę klientów. Nie oznaczało to jednak całkowitego zamknięcia GUP. Na bieżąco realizowane były bowiem wszystkie wnioski oraz sprawy zgłoszone telefonicznie, elektronicznie lub wysłane papierowo przy wykorzystaniu wrzutni na dokumenty bądź tradycyjną pocztą.
Zasady bezpieczeństwa
Ograniczenia wdrożone wskutek pandemii COVID-19 zostaną zniesione już 6 lipca. Od poniedziałku ponownie możliwa będzie bezpośrednia obsługa klientów, przy zachowaniu niezbędnych zasad ostrożności. Tym samym przypominamy bezrobotnym oraz przedsiębiorcom, że na terenie GUP obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa oraz utrzymywania bezpiecznej odległości 2 metrów między innymi klientami i pracownikami urzędu pracy. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo wdrożyliśmy także wiele innych rozwiązań pomagających chronić nas wszystkich przed groźnym wirusem. Na każdym piętrze zainstalowane zostały dystrybutory z płynem dezynfekcyjnym, a w pomieszczeniach informacji ogólnej i kancelarii zamontowano przeźroczyste przegrody.
Podczas wizyty w Urzędzie Pracy obowiązuje nakaz noszenia maseczek i zachowanie bezpiecznego odstępu
Obsługa klientów możliwa jest wyłącznie po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty na określony dzień i godzinę (osoby, które pojawią się w późniejszej godzinie, nie będą mogły być obsłużone). Lista telefonów dostępna jest w Książce Teleadresowej
Obsługa bezrobotnych i obowiązkowe wizyty
Powrót do bezpośredniej obsługi nie oznacza jednak, że GUP ponownie rozpocznie wyznaczanie terminów spotkań z doradcami klienta. Konsultacje z pracownikami Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego możliwe będą po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty. W przypadku osób z nazwiskiem na literę od A do Ł będą to telefony /58/ 743-14-41, 743-14-43. Osoby z nazwiskiem na literę M-Ż prosimy o kontakt na numer /58/ 743-14-53, 743-14-58.
Konsultacje z pracownikami Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego możliwe będą po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty i określeniu daty oraz godziny spotkania
Rejestracja osobista
Osoby, które chciałyby dokonać rejestracji bezpośrednio w siedzibie urzędu pracy prosimy o wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty pod numerem /58/ 743-14-01 lub 743-14-05. Podczas rozmowy pracownik GUP określi dokładny termin wizyty (dzień oraz godzinę), a także podpowie, jakie będą dokumenty wymagane podczas spotkania.
Aktywne formy wsparcia
Na podobnych zasadach funkcjonować będzie obsługa klientów zainteresowanych aktywnymi formami wsparcia – stażami, szkoleniami, refundacjami oraz dotacjami na założenie działalności gospodarczej. Wcześniejsze umówienie wizyty będzie można dokonać pod numerami:
- Staże
/58/ 743-13-44 - Szkolenia
/58/ 743-13-33 - Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej
/58/ 743-13-36
Obsługa pracodawców
Do bezpośredniego kontaktu, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty, zapraszamy również pracodawców. W przypadku firm zainteresowanych Krajowym Fundusze Szkoleniowym prosimy o kontakt pod numerem /58/ 743-13-41 lub 743-13-24, a przedsiębiorcy planujących zatrudnienie obcokrajowców pod numerem /58/ 743-14-14. Zgłoszenia oferty praca można dokonać dzwoniąc na /58/ 743-13-51.
/ŁI/